Många spännande projekt på gång!

Vi har många spännande projekt på gång inom vår region. Vi har nu två större projekt, ett med inriktning mot digitalisering i klassrummet och ett som handlar om ledarskap och lärande. Utöver det har vi två projekt inom fritidshem och fyra projekt om matematikdidaktik i de yngre skolåren. Nu står vi i startgroparna att dra igång med ytterligare projekt. Vi kommer under nästa läsår starta ett tvåårigt praktiknära forskningsprojekt med inriktning mot förskolan och vi startar utöver det sex mindre projekt som riktar in sig på vitt skilda områden och skolformer. Redan nu har vi många engagerade lärare, förskollärare, rektorer och forskare som på olika sätt deltar i våra projekt. Vi ser fram emot många spännande resultat framöver!

/Anja Thorsten, projektledare för ULF vid Linköpings universitet